Auditul sistemelor informatice este necesar oricarei organizatii in cele cateva momente cheie care caracterizeaza activitatea sa economica:

  • Restructurarea afacerii
  • Absorbtia unei alte entitati care are propria sa infrastructura in exploatare
  • Dezvoltarea rapida a infrastructurii proprii pentru a face fata concurentei sau a unei oportunitati in piata
  • Update tehnologic impus de ajungerea unor tehnologii in exploatare la sfarsitul cicului propriu de viata
  • Amenintari critice legate de provocari de Securitate aparute in mediul IT

 

In orice astfel de moment apelati la Cronus pentru un rezultat privind evaluarea starii curente a sistemelor, cat si a starii proiectate prin planul operational de lucru, functie de necesitatile/asteptarile partilor (angajati ai Clientului, clientii proprii, colaboratori, parteneri de business) care creeaza fluxul de business in companie.

Functie de situatie, auditul se poate referi la intregul subset de componente in infrastructura: hardware, software, noduri de comunicatie si conexiuni la furnizorii ISP, Securitate, aplicatii proprietare, servere si conturi cloud.

Rezultatul acestui serviciu prestart este o documentatie obiectiva care masoara conformitatea in raport cu parametrii stabiliti la contractarea auditului – care deriva din obiectivele Beneficiarului.

 

Auditul parcurge trei etape:

  • 1. Documentare (culegerea din companie a tuturor datelor si proceselor informatice care tin de infrastructura auditata);
  • 2. Evaluarea (masurarea obiectiva a reactiilor sau conformitatii sistemului la parametrii prestabiliti)
  • 3. Raportarea (elaborarea documentatiei de interes care reliefeaza plusurile si minusurile sistemului in actuala configuratie, posibilele puncta slabe care pot debalansa sistemul, recomandari de imbunatatire si intarire a arhitecturii )